donderdag 21 januari 2016

Recensie: Het jaar dat ik 30 werd.

Titel: Het jaar dat ik 30 werd
Auteur: Aaf Brandt Corstius
Jaar: 2006
Uitgever: Meulenhoff
Pagina's: 191

"In Het jaar dat ik 30 werd doet Aaf op geestige wijze verslag van wat zij gedurende een jaar meemaakt. Ze vertelt over haar geliefde Meneertje Knipperlicht, die last heeft van bindingsangst, overhaar mislukte verhuizing naar New York (voor hem), over de kunst van het logeren en over het gevaar van samenleven met een kat. Aaf loopt over van de goede voornemens. Maar dan verschijnt Meneertje knipperlicht na een korte afwezigheid weer in haar leven. En nu wil hij alles, zelfs een kind..." 

Ik heb weinig te vertellen over dit boek, maar ik wilde het toch even genoemd hebben op dit blog, omdat ik het ontzettend aanraad. In korte hoofdstukken vertelt Aaf een leuk en grappig verhaal. En hoewel waarschijnlijk een beetje overdreven, voelt het oprecht waardoor je je echt verbonden voelt met het hoofdpersonage. Ik gaf deze chicklit vijf sterren, omdat mijn aandacht direct had en nooit meer losliet, maar ook omdat het gewoon écht leuk is. Ik twijfel er niet over dat ik ooit meer van Aaf Brandt Corstius zal lezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten