maandag 9 mei 2016

De Libris Literatuurprijs 2016



De afgelopen weken las ik vijf van de zes boeken die genomineerd waren voor de Libris Literatuurprijs. Alleen Jij zegt het van Connie Palmen heb ik niet kunnen lezen, omdat deze nog steeds niet beschikbaar is bij de bibliotheek.

En raad eens welke won...

Jij zegt het.

Ik vind het zo ontzettend jammer dat ik deze nog niet heb mogen lezen en ik baal ervan dat ik nu mijn mening niet kan geven. Dit was de roman waar ik het meest naar uitkeek, zowel om het verhaal - ik ben enorm geinteresseerd in Sylvia Plath - als om Connie Palmen - van haar heb ik nog nooit eerder een boek gelezen.

Wat ik wel kan zeggen, is dat het merendeel van de boeken die ik wel gelezen had, mij tegenvielen. Alleen met de goden was te simplistisch, Als de winter voorbij is was ik een dag later alweer vergeten, De onderwaterzwemmer vond ik te hectisch. Muidhond was redelijk en alleen De onervarenen had ik de prijs echt gegund.

Ik denk dat het onmogelijk wordt om Jij zegt het te krijgen van de bieb, en ik denk dat ik hem maar beter kan kopen. Ik ben benieuwd!

Koop de winnaar via bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten